Denne video er en forsmag på kurset. Køb adgang for at se alle lektioner og hente kursusmaterialet.

Om kurset

Udgivet d. 2020-10-14
Ajour d. 2020-10-14

Automatisering af bogholderiet

3 kursustimer i Anden relevant lovgivning og faglige standarder

 -  49 anmeldelser

Digitalisering er ofte en del af løsningen, når processer og arbejdsopgaver skal effektiviseres. Men effektivisering handler i høj grad om at forstå præcis hvilke arbejdsprocesser, der har indflydelse på bogholderiet og revision. Med kurset får du et indblik i, hvordan du kan effektivisere dit bogholderi, så du kan øge kvaliteten og gennemsigtigheden for derigennem at kunne træffe de rigtige beslutninger. Digitaliseringen hjælper til ressourcebesparelser, både for personer involveret direkte i bogholderiet, men især relevant for alle dem, der har en berøring med det administrative. Efter kurset er du i stand til struktureret at gennemgå og forstå, hvilke processer og arbejdsområder, der bør og kan effektiviseres.

Målgruppe

Vores kurser er primært rettet mod revisorer i forbindelse med deres obligatoriske efteruddannelse. Kurserne kan dog være yderst relevante og egnede for virksomhedsejere, administrative medarbejdere eller andre med særlig interesse indenfor området.

Lektioner

1.  E-conomic og grundlæggende opsætning

Automatisering bør ikke igangsættes før de grundlæggende ting er på plads. Dette gælder blandt andet

  • Kladder
  • Bilagsserier
  • Fejl i samlekonti
  • Bankafstemningen
12 minutter

2.  Økonomisystem og tillægsmoduler

Automatisering er vigtigt men før du starter kan du komme langt med de grundlæggende funktioner i e-conomic. Lektionen indeholder gennemgang af følgende:

  • Indscanning/smartinbox
  • Projektstyring
  • Lagermodul
  • Smartbank
  • Afdelinger
  • Straksbetaling
  • Abonnement
17 minutter

3.  Debitorer

For de fleste virksomheder er likviditeten vigtigt og derfor er det mindst lige så væsentligt at have en effektiv debitorstyring.

Modulet gennemgår hvorfor og hvornår du f.eks. kan benytte løsninger som likvido eller farpay eller måske blot kan bruge de indbyggede funktioner i e-conomic.

16 minutter

4.  Kreditorer

Styring af leverandører og betaling af disse er ofte noget som kan tage lang tid og samtidig ofte kan være fejlbehæftet. Derfor er dette også et af de områder som giver mening at fokuserer på. Der findes en række løsninger som kan gøre denne del nemmere for dig.

I dette modul for du et indblik i følgende:

  • Roger
  • Fakturafil
  • Smartinbox
  • November first.
18 minutter

5.  Bank og løn

Alt efter hvilken bank du har kan der være større eller mindre gebyrer forbundet med oprettelse af automatiske betalingsløsninger, betaling af regninger.

Valg af lønsystem er ofte en vanesag men elementer som support, sprog på lønseddel, håndtering af ferie, automatisering eller muligheden for integrationer kan også være med til at bestemme hvilket lønsystem du ønsker at anvende.

13 minutter

6.  Kvitteringer

Mængden af kvitteringer er ofte med til at gøre en bogholders arbejde meget tunkt. Alt efter antallet af kvitteringer, ønsket om overblik samt forbrugsmønstre gør at der kan være løsninger som er bedre end andre.

I dette modul for du et indblik i følgende:

  • Smartinbox
  • Roger
  • Pleo
  • Kontolink
17 minutter
Ubegrænset adgang til alle kurser
Adgang til alle kommende kurser
Betaling hver år
875,00 kr. pr. måned
Bindingsperiode på 12 måneder
Prøv i en gratis periode
Ubegrænset adgang til alle kurser
Adgang til alle kommende kurser
Betaling hver år
1.075,00 kr. pr. måned
Bindingsperiode på 12 måneder
Køb Professional (DKK 1.075,00)
  • Sikker betaling gennem Stripe
  • Support alle ugens dage kl. 9-16
  • Afspil på computer, telefon eller tablet

Frederik Kromann

Frederik Kromann

Adm. direktør og CGO hos Sandgrav Solutions

Frederik Kromann er uddannet i Datalogi & Økonomi fra CBS. Han har gennem årene både været økonomisk rådgiver og økonomichef i en række virksomheder. Han er nu direktør og CGO i virksomheden Sandgrav Solutions.